Fler klickar på organiska svar
Upp till hälften av alla klick sker på svar nummer ett organiskt. 97% av alla klickar någonstans på första svarssidan.
Att vara ett alternativ på rätt sökord är idag en nödvändighet för många företags överlevnad. Vi har flerårig erfarenhet och kunskap om företags framgångar med Google som verktyg. Låt oss hjälpa er med en hållbar strategi och ett genomförande i världsklass.
Google är världens största sökmotor och används i Sverige över 30 000 000 gånger dagligen för att svara på besökarens frågor. Många av dessa ställda frågor är av kommersiell karaktär där företag har möjlighet att visa upp sitt erbjudande.
Googles tjänst för sökmarknadsföring heter Adwords. Den andra populära tjänsten, som inte kan köpas av sökmotorjätten är att påverka sökresultatet till sin webbplats fördel och kallas SEO eller sökmotoroptimering.
1. SEO
Att vara ett av svaren som presenteras högt upp på en relevant fråga kan vara skillnaden mellan lönsamhet och inte. Det är idag en självklarhet för många som bygger ny webbplats att det längst upp på priolistan står att den skall vara sökmotoroptimerad. Även om den är optimerad i grunden är det inte en garanti för att Google tycker att ni är rätt svar på en fråga ni är intresserad av att synas på – därför behövs SEO.
2. ADWORDS
Adwords är i sin enkelhet mallade textannonser kopplade till sökord. Sedan lång tid tillbaka är Adwords mer känt som ett annonsverktyg för företag där man med stor flexibilitet och mätbarhet kan synas mot personer som söker efter ens produkter eller tjänster.
Nu har du läst om grunderna i SEO och Adwords och vi hoppas att du blivit nyfiken på att få veta mer. På vårt första möte berättar vi gärna mer om hur våra unika modeller och processer kan anpassas för att ta nästa steg i er online marknadsföring.
Vänta inte, boka mötet med oss redan idag – det kan löna sig imorgon!
Är du nyfiken på hur en skräddarsydd Googlelösning skulle fungera för er och vad det skulle kosta?
Boka ett möte med oss idag!